28η Οκτωβρίου αύριο και όπως σε κάθε εθνική επέτειο κάθε χρόνο συζητάμε (ανεπίσημα) για την κατάργηση ή όχι των μαθητικών παρελάσεων. Δυστυχώς το θέμα δεν έχει τεθεί καν προς συζήτηση επίσημα από την πολιτεία. Η καραμέλα των προασπιστών των παρελάσεων είναι οτι μ'αυτόν τον τρόπο τιμάς την μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν.
Σε μια εποχή όμως που η μνήμη έχει καταντήσει λάστιχο και καθένας την εμφανίζει όπως τον βολεύει μια τέτοια δικαιολογία φαντάζει τουλάχιστον αστεία. Κανένας ποτέ δεν φρόντισε να μάθει στα παιδιά για την εθνική αντίσταση, το ποιοί χάθηκαν,για τους προδότες παντός είδους. -Καλά τα αίτια που οδήγησαν στον εμφύλιο δεν υπάρχει περίπτωση να αναφερθούν καν-
Με λειψές γνώσεις λοιπόν, με ημιμάθειες μέσα από τα σχολεία θέλουν να μας πείσουν οτι τιμάμε την μνήμη των αγωνιστών του '40.
Αλήθεια λοιπόν, ποιός γνωρίζει οτι οι παρελάσεις καθιερώθηκαν επί Μεταξά ο οποίος ήταν θαυμαστής του Χίτλερ και του Μουσολίνι οι οποίοι ήταν και οι πρώτοι διδάξαντες στην αποθέωση της μαζοποίησης που λέγεται παρέλαση.
Ποιός θα πει την αλήθεια για το ποιός είπε το "ΟΧΙ". Μας μάθαιναν στο δημοτικό οτι το είπε ο Μεταξάς... Όμως ο Μεταξάς,αν ήταν στο χέρι του θα συνεργαζόταν αφού ήταν δικτάτορας και όπως προείπα θαυμαστής του Μουσολίνι.Πολύ απλά η Ελλάδα τότε ήταν προτεκτοράτο των Άγγλων, αντίπαλοι δηλαδή του Άξονα.
Έλεος μ'αυτήν την προσπάθεια ηρωοποίησης του Μεταξά, δικτάτορας ήταν που είχε πάρει πραξικοπηματικά την εξουσία και είχε λάβει σκληρά μέτρα ενάντια στον λαό.Και από τα σχολικά βιβλία και όχι μόνο παρουσισάζεται σαν ευεργέτης
ΠΟΙΑ ΜΝΗΜΗ ΕΙΠΑΜΕ;
Ας τελειώνουμε λοιπόν με αυτό το παραμύθι. Δεν τιμούν κανέναν οι παρελάσεις. Οι μαθητές βλέπουν τις πρόβες για την παρέλαση σαν ευκαιρία για κοπάνα και τις ίδιες τις παρελάσεις ευκαιρία να πλακωθούν με άλλα σχολεία και να κοιτάξουν τις μαθήτριες με τα μίνι.
Εξάλλου οι παρελάσεις περισσότερο συμβάλλουν στην έξαρση των διακρίσεων παρά δίνουν τιμή στους αγωνιστές. Κάθε χρόνο γίνονται τα αδύνατα δυνατά για να μην κρατήσουν τη σημαία αριστούχοι αλλοδαποί μαθητές. Και ας έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα.Και ας πληρώνουν οι γονείς τους, όπως όλοι μας φόρους.
Ποιά πρότυπα εξαίρονται στις παρελάσεις;
Ακόμα και μέσα από την ομοιομορφία και την αφομοίωση μέχρι αηδίας ξεχωρίζουν οι έχοντες "κατάλληλη" εμφάνιση. Υπάρχουν φαινόμενα δηλαδή να διαλέγονται οι πιο ψηλοί αδύνατοι μαθητές, ενώ οι πιο παχύσαρκοι ή κοντοί μαθητές σπάνια προτιμούνται.
κάτι μου θυμίζει αυτός ο διαχωρισμός.Τυχαίο; ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ
Ας μην ξεχνάμε οτι πριν αρκετά χρόνια είχε τεθεί το θέμα να μην κρατήσει τη σημαία αριστούχος μαθητής επειδή ήταν κινητικά ανάπηρος.
Επιπλέον δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτός που βγάζει 19 και 20 έχει περισσότερο δικαίωμα από έναν άλλο που βγάζει 13 και 14. Είναι περισσότερο Έλληνας ή μήπως η ελληνική σημαία από σύμβολο κατέντησε έπαθλο; Επομένως μάλλον προσθέτει άλλο ένα άγχος στους μαθητές για άριστη βαθμολογία.
Αναδημοσιεύω λοιπόν τις προτάσεις ενός Δασκάλου για τις σχολικές γιορτές στις εθνικές επετείους.
http://itzikas.wordpress.com/προτασεισ-για-τισ-σχολικεσ-γιορτεσ/
Ας τις σκεφτούμε καλά λοιπόν αυτές τις προτάσεις. Νομίζω ότι προσφέρουν περισσότερα στους μαθητές από το συντονισμένο βήμα σαν σε στρατιωτικό άγημα
Επειδή κάποια πράγματα δεν εφαρμόζονται σωστά δεν πρέπει απλώς να τα καταργούμε. Έτσι θα φτάσουμε στην πλήρη κατάργηση των πάντων. Ας διαλέξουμε τον δύσκολο δρόμο της ... επισκευής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να ανήκεις κάπου είναι ανθρώπινη ανάγκη. Το να ανήκεις σε ένα έθνος, στο ελληνικό έθνος συγκεκριμένα ήταν κάποτε τμή. Τώρα έχει καταντήσει ... αγγαρεία. Γιατί άραγε?? Ποιός το σχεδίασε αυτό?? Ξεκομμένα τα επιχειρήματα για την παρέλαση είναι λογικά. Στο γενικότερο πλαίσιο όμως της δημιουργίας εθνικής (με την καλή έννοια του όρου) συνείδησης τα πράγματα είναι αλλιώς.
Παρεμπιπτόντως: Παρελάσεις δεν σταμάτησαν ποτέ να γίνονται ... από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα. Από δημοκρατικά και ολοκληρωτικά καθεστώτα !!